سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه دکتر امینی شهرضا

اولین نشست کتابخوان  کتابخانه دکتر امینی در تاریخ 20آبان 1394ساعت 10صبح در دبستان دخترانه فاطمه تشکیل شد که با استقبال بسیار خوب کادر مدرسه و دانش آموزان مواجه گردید.

در این نشست ساده و صمیمی 8 نفر از دانش آموزان به معرفی کتاب پرداختند. گرچه قبلاً اعلام کرده بودیم فقط شش نفر می توانند به معرفی کتاب بپردازند ولی با اصرار دانش آموزان هشت نفر به معرفی کتاب پرداختند و چند نفر دیگر هم کتاب برای معرفی داشتند که متاسفانه به لیل ضیق وقت موفق به معرفی کتابهایشان نشدند.

پرنیا قاسمی اولین شخصی بود که به معرفی کتاب پرداخت. ایشان کتاب "موش و گل سحرآمیز" را معرفی کردند. نویسنده این کتاب محمد علی دهقانی است. موضوع این کتاب داستان یک موش است که با یک مرد پارسا زندگی می کند و از مرد پارسا می خواهد او را تبدیل به گربه کند و بعد از چند روز دوباره می خواهد تبدیل به سگ کند و به ترتیب تبدیل به میمون زرنگ و بعد به فیل بزرگ پادشاه و بعد از آن تبدیل به دختری زیبا می شود .

مائده انصاری کتاب "شانه به سر و صیاد" نوشته مجید سیف نشر سپیده را معرفی کرد. موضوع این کتاب، داستان مردی است که در جنگل یک شانه به سر را صید می کند. این پرنده می گوید مرا آزاد کن تا سه پند به تو بدهم. پند اول این پرنده: مرد عاقل هرگز حرف محال را باور نمی کند. پند دوم: آدم های عاقل هرگز به گذشته افسوس نمی خورند. بعد پرنده به صیاد می گوید: من تو را فریب دادم. من یک یاقوت با ارزش زیر زبانم مخفی کردم. مرد صیاد به پرنده التماس می کند که برگردد پرنده می گوید آن دو پند مرا فراموش کردی و حرف محال را باور کردی پس پند سوم چه سودی دارد.

یاسمن طاهری کتاب حضرت الیاس نوشته الیاس صناعی زاد را معرفی کرد. این کتاب در مورد زندگی حضرت الیاس است که یکی از پیغمبران بنی اسرائیل بوده است. خداوند الیاس را به بعلبک می فرستد تا این مردم را به خداپرستی دعوت کند. اما مردم بت پرست، در برابر او ایستادگی می کنند. بخاطر خشونت و اذیت مردم، الیاس به کوه و غار پناه می برد. پسر پادشاه مریض می شود. پادشاه تعدادی را برای برگشت الیاس می فرستد ولی الیاس که می دانست به محض برگشت توسط پادشاه کشته می شود، برنمی گردد و پسر پادشاه می میرد.

غزاله نریمانی کتاب مرغ سرخ و روباه حقه باز را معرفی کرد. موضوع این داستان یک مرغ سرخی است که در جنگل زندگی می کرده است. یک روباه پیر و یک روباه جوان تصمیم به شکار آن می گیرند. و بعد از تلاش بسیار بالاخره او را در لانه اش که راه فرار نداشته گرفتار می کنند و داخل یک کیسه قرار می دهند. و خودشان برای جمع کردن چوب برای کباب کردن مرغ بیرون می روند. مرغ زرنگ با تلاش کیسه را پاره کرده و از داخل آن فرار می کند.

نگین احمدی کتاب "هابیل و قابیل" نوشته مریم شادمان را معرفی کرد. هایبل و قابیل پسران حضرت آدم بودند. خداوند به حضرت آدم وحی کرد که باید جانشینی برای خود انتخاب کنی. حضرت آدم هابیل را انتخاب می کند. و چون قایبل از هابیل بزرگتر بوده به پدرش می گوید باید مرا انتخاب کنی. و بین آنها اختلاف می افتد. قابیل، هابیل را با سنگ می کشد. پدرش او را از خانه بیرون می کند و پسر دیگرش به نام شیث را به عنوان جانشین انتخاب می کند. این داستان در سوره مائده آیات 27 تا 31 آمده است.

فاطمه کثیری کتاب "میمون بازیگوش" را معرفی کرد. که مترجم این کتاب شهلا کشاورزنژاد است. داستان این کتاب میمونی است به نام "زبل" که در باغ وحش زندگی می کند و بخاطر کنجاوی زیادی که دارد و برای ااینکه بداند بیرون از باغ وحش چه خبر است از باغ وحش فرار می کند و روی سقف یک اتوبوس می رود. راننده اتوبوس میمون را می بیند و چند روز طول می کشد تا با هم آشنا شوند. بعد به درخواست راننده اتوبوس، میمون به استادیوم می رود وآنجا فیلم بازی می کنند. در استادیوم نگهبان باغ وحش میمون را می بیند.

فاطمه غضنفری کتاب "جنگ نکنیم و گفتگو کنیم" را معرفی کردند. که موضوع این کتاب در مورد دو گرگ است که بخاطر جا و مکان با هم جنگ می کنند و هر کدام دور خود خطی به عنوان مرز می کشند ولی باز هم جنگ و درگیری بین آنها بوجود می آید. و بعد از کلی جنگ، آنها با میانجیگری گربه به گفتگو می پردازند و بوسیله گفتگو مشکل بین آنها حل می شود.

نرگس فرهادزاد کتاب "قصه ی گربه سفید" نوشته برادران گریم را معرفی کرد. موضوع این کتاب، پادشاهی است که سه پسر دارد و به پسرانش می گوید یک سال وقت دارید که سگ زیبایی برایم بیاورید. که سه پسر شاه برای پیدا کردن سگ زیبا به بیرون از قصر می روند که پسر سوم شاه درگیر ماجراهایی می شود.

 

 

 

 



[ دوشنبه 94/8/25 ] [ 7:43 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

در یاداشت قبلی در مورد مجله کوک توضیح دادم. شماره جدید این مجله ی بسیار عالی، با توجه به نیاز افراد در این فصل، به موضوع بافتنی تعلق گرفته است. که مجموعه ای است بی نظیر شامل انواع مدلهای مردانه،  زنانه و بچه گانه، سیسمونی و لوازم اتاق کودک، انواع شال، کلاه و ... به همراه آموزش و نقشه و مراحل گام به گام بافت.

این شماره مجله دارای 5 فصل است که فصل اول نمونه بافتنی کودک است. فصل دوم نمونه بافتنی نوجوان، فصل سوم نمونه های بافتنی بزرگسال و فصل چهارم، فصل ژورنال مدلها و فصل آخر آموزش مراحل بافت می باشد.

در این شماره مجله،  بافتنی با استفاده از قلاب و همچنین بافت با دو میل می باشد. مقدار کاموایی که برای بافت هر لباس نیاز است نیز ذکر شده است.



[ یکشنبه 94/8/10 ] [ 10:5 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

مجله کوک مجله بسیار عالی در موضوع خیاطی است که برای فردی که آشنایی کمی با خیاطی دارد می تواند با کمک این مجله لباسهای متنوع و خوبی بدوزد. این مجله انواع مدلهای مانتو، دامن، سارافون، لباس کودک و انواع لباس ها را دارد. تمامی الگوهای این لباسها در اندازه واقعی و با سایزهای متفاوت در  این مجله موجود است و به آسانی می توان با توجه به سایز فرد از روی این الگوها کپی برداشت و مورد استفاده قرار داد.

طرز برش، طرز دوخت و مقدار پارچه ای و حتی جنس چارچه ای که برای هر مدل لباس مود نیاز است، نیز در این مجله برای هر لباس ذکر شده است.

جدول سایز بندی برای کودکان، بانوان و سایزهای مردانه در هر شماره این مجله موجود می باشد.

این مجله تمام رنگی است و دارای DVD نیز می باشد.

این کتابخانه، این مجله را مشترک است و برای استفاده شما عزیزان در کتابخانه، موجود می باشد.



[ یکشنبه 94/8/10 ] [ 9:46 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

بمناسبت هفته کتاب عضویت رایگان در این کتابخانه صورت می گیرد. همه افراد می توانند از تاریخ 23 آبان الی 30 آبان با پرداخت 500تومان(جهت صدور کارت عضویت) عضو کتابخانه شده و یکسال از منابع کتابخانه استفاده نمایند.



[ شنبه 94/8/9 ] [ 2:3 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

پاییز شاید رنگی ترین فصل سال باشد. سبز و زرد و نارنجی در کنار هم زیباترین مناظر را به چشمان هر بیننده ای می بخشد و نگاهها را مجذوب خودش می کند.

پاییز شاید شنیدنی ترین فصل سال باشد. صدای دلنشین خش خش برگ زیر پای عابران.

پاییز شاید خوشبوترین فصل سال باشد. بوی خاک خیس خورده از نم باران های گاه و بی گاه.

پاییز شاید خاطره انگیزترین فصل سال باشد. در هر سن و سالی که باشیم مهر برایمان یادآور خاطرات خوش مدرسه است.

پاییز هر چیزی که باشد معجونی است از خاطرات و احساسات ضد و نقیض که برآیندش باز هم لبخند به لب مان می نشاند.

این متن به نقل از مجله داستان شماره 59 صفحه 274 می باشد.

 

 



[ دوشنبه 94/8/4 ] [ 10:40 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

  1. مجله دوست کودکان:  این مجله، ماهنامه فرهنگی ادبی کودکان است که دارای متن زیبا، تصاویر بسیار جذاب و جالب و موضوعات بسیار مفید می باشد. این مجله دارای گفت و گو، جدول رمزدار، جدول مناسبتها، مطالب علمی، سرگرمی و شعر می باشد. قیمت هر شماره این مجله، 3000تومان است.                                                                                    
  2. مجله قلک: این مجله بسیار زیبا برای کودکان 3 تا 7 سال می باشد. دارای تصاویر بسیار زیبا و جذاب، مطالب علمی، داستان شغل ها، معرفی کتاب در پایان مجله و همچنین دارای فایل صوتی داستان ها و شعرها و صدای بچه ها است که طرز پخش آن را در ابتدای مجله بیان کرده است. این مجله، ماهنامه بوده و قیمت روی جلد آن 5000تومان است. ولی در پشت جلد آن قید شده: "وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه نشریات، طی طرحی اقدام به پرداخت بخشی از مبلغ اشتراک نشریات کرده است. برهمین اساس شما می توانید صرفاً با پرداخت 2500تومان به ازای هر شماره مشترک ماهنامه قلک شوید."
  3. مجله نبات کوچولو: این مجله بسیار زیبا برای کودکان 3 تا 6 سال تهیه شده. داری تصاویر بسیار شاد و زیبا، مطالب علمی مفید، تصاویر و مطالب جالب از حیوانات و جانوران، و همچنین مطالب و لغات همراه با تصاویر برای کمک به یادگیری زبان انگلیسی می باشد. قیمت روی جلد آن 7000تومان است ولی اشتراک آن با پرداخت نصف قیمت روی جلد و بدون هزینه ارسال می باشد.
  4. مجله همشهری. ضمیمه بچه ها: این مجله دو هفته نامه بوده، دارای جلد بسیار زیبا، مطالب علمی، کمیک استریپ های جالب، نقاشی بچه ها، مصاحبه و گزارش برای بچه ها و هدیه هر شماره آن، یک کاردستی زیبا می باشد. قیمت هر شماره آن، 3000تومان است.


[ دوشنبه 94/8/4 ] [ 9:25 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه