سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه دکتر امینی شهرضا

با سلام خدمت عزیزان

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما دوستان و همچنین تبریک عید سعید فطر، می خواستم یک کتاب جالب و مفید را برای شما دوستان معرفی نمایم. این کتاب از طریق طرح کتاب من که طرح بسیار جالبی است به دست ما رسیده( قبلاً در مورد این طرح توضیح دادم.)

کتاب دائره المعارف پزشکی و بهداشت خانواده کتاب بسیار مفیدی در مورد پزشکی و سلامتی است که به زبان بسیار ساده مطالب را توضیح داده و حتی افرادی که تحصیلات متوسطی دارند براحتی می توانند از این کتاب استفاده نمایند.  

       این کتاب دو جلدی است و دارای 1470صفحه و 36 فصل می باشد.

       فصل اول آن در مورد بدن انسان، فصل دوم در مورد دوازده سال اول زندگی که شامل تولد کودکی و بلوغ است. فصل سوم. نوجوانان (بلوغ و رشد و بلوغ اجتماعی و جنسی) می باشد. فصل 4 . تشکیل خانواده(تنظیم خانواده، ناباروری، آبستنی، زایمان، عوارض آبستنی و نگهداری نوزاد می باشد.فصل 5، سال های میانی و فصل 6. در مورد سالهای پایانی ( پیری و سر کردن با آن و پرکردن اوقات فراغت) می باشد.فصل 7 .در مورد بیمارهای استخوانبندی و مفاصل و شکستگی ها می باشد.فصل 8 . بیماریهای عضلات و دستگاه عصبی 9.بیماریهای دستگاه گردش خون 10.قلب 11. دستگاه گوارش 12. بیماریهای دستگاه تنفس 13. شش(ریه) 14.بیماریهای غدد درون ریز 15. دیابت 16. چشم و گوش 17. دستگاه ادراری تناسلی 18. سرطان 19. سایر بیماریها (ایدز،طاعون و...) 20. جراحی و بقیه فصل ها شامل پوست و مو، دندان و لثه، درد های جسمانی و روانی، آلرژی ها و حساسیت ها، بهداشت زنان، تغذیه و کنترل وزن ، اعتیاد، بهداشت و محیط ، مراقبت از بیمار در خانه، فوریتهای پزشکی و تناسب اندام می باشد.

از خوانندگان عزیز خواهش می کنم اگر کتاب جالبی سراغ دارید به من اطلاع دهید تا در صورت عدم آن کتاب در کتابخانه،آنها را برای کتابخانه تهیه نمایم.



[ شنبه 90/6/12 ] [ 10:51 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه