سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه دکتر امینی شهرضا

ساعات کار کتابخانه در ماه مبارک رمضان به شرح زیر می باشد:

شنبه تا چهارشنبه: 8 صبح الی 7 عصر

پنج شنبه ها 8 صبح الی 13



[ پنج شنبه 97/2/27 ] [ 9:35 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان، جرایم دیرکردی اعضاء کتابخانه‌های عمومی از روز پنجشنبه27 اردیبهشت لغایت پنجشنبه 24 خرداد، به مدت یکماه، مورد بخشودگی کامل قرار می گیرد. شرط لازم برای این بخشودگی، بازگرداندن کلیه منابع در دست امانت عضو است.



[ پنج شنبه 97/2/27 ] [ 9:15 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

داستان‌های موموشی

نویسنده و تصویرگر: کلر ژوبرت

نـاشـر: دانش‌نگار

تعداد صفحات: 48 صفحه (دو جلدی)

کودکان با همه‌ کوچکی هر روز با مسائل زیادی روبه‌رو می‌شوند که باید کم‌کم روش حل و مواجه‌شدن با آن‌ها را بیاموزند. کودکی که مهارت حل مسئله نداشته باشد در تشخیص رفتار مناسب هنگام وقوع مشکل یا ایجاد مسئله دچار اشتباه می‌شوند. یکی از مهارت‌هایی که به یک کودک برای ساختن یک زندگی خوب در آینده کمک می‌کند، مهارت تصمیم‌گیری مستقل است. این تصمیم‌گیری شاید گاهی هم‌سو با میل و نظر والدین نباشد؛ اما بی‌تردید پدرومادر می‌توانند با درایت و تدبیر و نظارت غیرمستقیم در روند رشد و یادگیری فرزندان خود نقش بسزا و مؤثری را ایفا نمایند.

«داستان‌های موموشی» اثر «کلر ژوبرت» از جمله کتاب‌هایی است که با طرح تمثیل‌های نزدیک به‌واقع کودکان و بزرگ‌ترها را در موقعیت‌های گوناگون تصمیم‌گیری قرار می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند با خواندن ماجراهای موموشی جسور و زرنگ قصه، راه‌حل‌های مختلفی در خصوص حل مشکلات به‌ویژه مشکلات ارتباطی کودکان خردسال در سنین رشد را بیاموزند.

جلد نخست این مجموعه‌داستان، حاوی پنج قصّه به نام‌های «لانه‌ موموشی»، «کم‌کم‌کم»، «خروپف»، «آش قاتی پاتی» و «قصه‌ موموشی» است و «کیسه‌ گندم»، «کلمه‌ مخصوص»، «کلاف بازی»، «یک کار جالب»، «موش برفی» عنوان داستان‌های جلد دوم این کتاب مصور دوست‌داشتنی را تشکیل می‌دهد.

«موموشی» مهمان کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور است و منتظریم هرچه زودتر بچه‌های کتاب‌خوان را برای خواندن کتاب ماجراهایش ملاقات کنیم.



[ شنبه 97/2/22 ] [ 6:36 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

زایو

نویسنده: مصطفی رضایی کلورزی

ناشر: کتابستان معرفت

تعداد صفحات: 292

«سال 2041 میلادی است، ویروس «Zi.O» جهان را فرا گرفته و هیچ راه درمانی برای آن وجود ندارد. نسل بشریت رو به انقراض است و انسان در برابر شیوع گسترده این ویروس تسلیم شده است اما ...»

موضوع انسان‌های آینده و جهان آن‌ها همواره برای انسان‌ جذاب و هیجان انگیز بوده است. تخیل و تصور در مورد آیند?‌ جهان و سرنوشت انسان مدرن، از سال‌ها پیش پایش را به دنیای قصه و داستان باز کرده است و به دلیل جذابیت این موضوع، نویسندگان بزرگی در آثارشان به آن پرداخته‌اند.

آینده و فرجام جهان از موضوعاتی است که در متون دین اسلام و به ویژه تعالیم مذهب شیعه دارای مطالب و مباحث جدی و مهمی است؛ اما در در دنیای هنر، این غرب و به ویژه آمریکا است که همواره در آثار خود، لیبرالیسم را به عنوان منجی جهان معرفی می‌کند.

زایو رمانی است که وارد محدوده‌ای شده که پیش از این فقط غرب و هالیوود از آن سخن می‌گفتند. رمانی آینده نگرانه که از تحولات بنیادی در مناسبات جهانی به ویژه در منطقه جنوب غرب آسیا (خاور میانه) و حتی نظام ایالات متحده آمریکا سخن می‌گوید.

زایو چهره ایران و جهان در آینده‌ای نسبتاً دور را روایت می‌کند. داستانی که قهرمان اصلی آن یک دانشمند ایرانی است؛ خیلی‌ها عقیده دارند ساخت و انتشار این ویروس مرگبار به عمد صورت گرفته است. آنها می‌گویند یک توطئه پشت قضیه است. می‌گویند از زمانی که جهان در آستانه انقلاب بزرگ قرار گرفت، این ویروس مشکوک گسترش یافت.

اکنون در سال 2041 بیشتر کشورهای دنیا خطر را حس کرده و با تشکیل گروه‌های بین‌المللی، برای مبارزه با ویروس زایو در تلاش اند. در این میان دولت ایران از یک ویروس‌شناس خبره به نام دکتر علی پارسا دعوت می‌کند تا در یک مأموریت ویژه، برای کشف نمونه و خنثی‌سازی ویروس به یک گروه ویژه بین المللی بپیوندد. او همراه این گروه به سر نخ و اطلاعات شگفت‌انگیزی دست پیدا می‌کند؛ اما در این مسیر حوادث و اتفاقات مرگباری پیش روی آنهاست.



[ شنبه 97/2/22 ] [ 6:35 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

فرنگیس

نویسنده: مهناز فتاحی

نـاشـر: سوره‌ مهر

تعداد صفحات: 356

شیرزنان دلاور ایرانی همواره ثابت کرده‌اند در عرصه‌های مهم شجاعت و ایثار، به‌ویژه در بزنگاه‌های مهم و حیاتی پاسداشت از میهن اسلامی و ارزش‌ها، هیچ تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد. بی‌تردید، زحمات و تلاش‌های بزرگ‌زنان حماسه‌آفرین ایرانی در دوران دفاع مقدّس نقش مهمی در خلق تصاویری زیبا و ماندگار در روزها و ماه‌های هشت سال فداکاری مردم نجیب این آب‌وخاک شریف ایفا کرده است.

«فرنگیس» یکی از این گران‌قدر بانوان ایرانی است که همواره بی‌آنکه بر او تکلیفی یا از او توقعی باشد، وارد عرصه‌های دشوار مردانه شده است. با خواندن ماجرای زندگی این بانوی صبور و دلیر به الگویی ارزشمند از یک دختر، همسر، خواهر، مادر و زن ایرانی دست می‌یابیم. الگویی که نه‌تنها زنان بلکه مردان نیز می‌توانند در جنبه‌های بسیاری از او درس بگیرند.

روایت زندگی بانو حیدرپور، بخشی از رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های زنان شیردل کُرد را در دوران پایداری بیان می‌کند. این کتاب که به شیوه‌ خاطره‌نگاری در 12 فصل تنظیم شده است به زندگی این بانوی سربلند در نقش‌های گوناگون و ارزشمند زندگی بابرکتش (رزمنده، خواهر شهید و جانباز و...) می‌پردازد.

فصل اول به دوران کودکی فرنگیس می‌پردازد که در آن، قهرمان داستان و خانواده‌اش در روستای «آوه زین» گیلانغرب با فقر و ناداری دست‌به‌گریبان هستند. فصل دوم، ازدواج و فصل سوم زندگی زناشویی او را به تصویر می‌کشد. در ادامه آغاز جنگ تحمیلی و حمله‌ نیروهای متجاوز عراقی به روستای آن‌ها نقل می‌شود. در همین فصل است که فرنگیس 18 ساله با 2 سرباز عراقی متجاوز مواجه می‌شود و برای دفاع از خود و عزیزان و میهنش، یکی از آن‌ها را با تبر می‌کشد و دیگری را دست‌تنها اسیر می‌کند.

در فصل‌های بعدی کتاب، سختی‌های زندگی مرزنشینان در دوران جنگ با بیانی ملموس و داستانی نقل می‌شود و دنائت‌ و ناجوانمردی‌های دشمن بعثی و در مقابل جان‌فشانی‌ها و پایداری مرزبانان سربلند ایرانی را به‌روشنی ترسیم می‌کند.

ثبت خاطرات این بانوی بزرگ از خواسته‌های رهبر انقلاب اسلامی مدظله‌العالی در سفر ایشان به کرمانشاه بود که با قلم روان خانم مهناز فتاحی محقق شد.



[ شنبه 97/2/22 ] [ 6:34 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

انسان‌شناسی قرآن

نوشته: مرتضی مطهری

انتشارات: صدرا

تعداد صفحات: 293

بزرگی به شاگردش گفت: ما نسبت به قرآن کبر داریم؛

شاگرد گفت: استاد معنای این سخن چیست؟

استاد گفت: یعنی برای اینکه بفهمیم در این عالم چه خبر است، حاضریم همه چیز بخوانیم اِلّا کاتالوگ سازنده را که می‌شود «قرآن».

این اثر که مجموعه سخنرانی‌های گردآوری شده متفکر شهید استاد مرتضی مطهری رحمت الله علیه است، تبیین‌کننده انسان‌شناسی و جهان‌بینی از منظر قرآن است.

استاد مطهری در این کتاب به زبانی ساده و همه فهم به تعدادی از مهمترین و بنیادی‌ترین سؤالات درباره انسان، مبتنی بر آیات قرآن و روایات و مباحث عقلی و مستدل پاسخ گفته‌است. سؤالاتی نظیر رابطه قضا و قدر با اختیار چیست؟ چرا خداوند در این عالم از طریق اسباب کار می‌کند؟ هدف از خلقت چه بوده‌ است؟ آیا از منظر قرآن نیکی و بدی در این دنیا هم عکس‌العمل دارد؟ معنای این سخن که خداوند، انسان را گمراه می‌کند چیست؟ چرا خداوند زمانی که از بهشت سخن گفته بیشتر از نعمات محسوس و مادی آن اوصافی بیان شده و از نعمات معنوی بهشت کمتر سخنی به میان آمده است؟ معنای اینکه خدا در قرآن فرموده است که ای انسان خودت را فراموش نکن یعنی چه!؟

استاد در خلال مباحث عمیق و دقیق خود در موضوعات مختلف، بعد از ذکر نظرات دیگر اندیشمندان به تحلیل عقلی و منطقی آن‌ها نیز پرداخته است که این مطلب از مزیت‌های برجسته کتاب برای مخاطب به شمار می‌رود. برخی اندیشمندانی که استادِ شهید به نقد و تحلیل آراء ایشان به فراخور موضوعات مطرح شده در کتاب پرداخته‌اند عبارتند از: برتراند راسل، گاندی، ‌ مارکس، فروید، علی الوردی، لنین، نیچه و...

استفاده گسترده و البته به‌جای شهید مطهری از احادیث معصومین علیهم السلام و نظر دیگر متفکران بزرگ اسلامی و ذکر اشعار و حکایات جالب توجه در حین بیان مباحث، از دیگر عواملی است که بر جذابیت و فهم هر چه بهتر مطالب کتاب می‌افزاید.



[ شنبه 97/2/22 ] [ 6:33 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با فرارسیدن دومین ماه از بهار در سال 1397، طرح کتاب‌خوان اردیبهشت ماه با معرفی 4 اثر با موضوعات جهان‌بینی قرآنی، دفاع مقدس، رمان ایرانی و کودک و نوجوان ارائه شد که بر این اساس «انسان‌شناسی قرآن» مجموعه‌ سخنرانی‌های استاد شهید مرتضی مطهری از نشر صدرا، «فرنگیس» نوشته مهناز فتاحی از نشر سوره مهر، «زایو» نوشته مصطفی رضایی کلورزی از نشر کتابستان معرفت و «داستان‌های موموشی» نوشته کلر ژوبرت از انتشارات دانش نگار به علاقه‌مندان مطالعه و کتابخوانی معرفی شد.

کتاب خوان اردیبهشت 97



[ شنبه 97/2/22 ] [ 6:32 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

کتابخانه دکتر امینی شهرضا  روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه به مناسبت نیمه شعبان عضویت رایگان می پذیرد. 

 همه افراد می توانند با مبلغ  500تومان عضو کتابخانه شده و یکسال از منابع و خدمات کتابخانه استفاده نمایند.

 



[ یکشنبه 97/2/9 ] [ 2:36 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه