سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه دکتر امینی شهرضا

 این نشست در تاریخ 29 اردیبهشت ساعت 4 عصر با مدیریت اینجانب (فرهمندی)در کتابخانه دکتر امینی تشکیل گردید.

اولین کتابی که معرفی شد کتاب بخارای من ایل من نوشته محمد بهمن بیگی بود که توسط اینجانب معرفی گردید. این کتاب شامل 11 داستان است که با نثری بسیار زیبا و روان و جذاب نوشته شده است. موضوع این کتاب زندگی خود نویسنده، زندگی عشایری و آداب و رسوم عشایر است. داستان اول این کتاب بوی جوی مولیان است که زندگی سه دهه اول خود نویسنده است. داستان دوم داستان آل است که قهرمان این داستان زنی است به نام زلیخا. این داستان تبعیض جنسیتی و خرافات را در جامعه عشایر به تصویر کشیده است. داستان شیرویه فاصله طبقاتی را در جامعه عشایر نشان می دهد. بقیه داستان های این کتاب طرلان، ایمور و ... می باشد.

 

کتاب خوشه های خشم، نوشته جان اشتاین بک توسط خانم مرضیه یحیی آبادی معرفی شد. این کتاب درباره ی سفر یک خانواده آمریکایی از ایالت اکلاهما به ایالت کالیفرنیا در جستجوی زندگی بهتر است؛ که البته آنگونه اوضاع را پیش بینی می کنند پیش نمی رود و در کالفرنیا کارهای زیاد مانند میوه چینی و پنبه چینی و ... با مزد اندک انجام می دهند. نویسنده در این اثر، زندگی پر فراز و نشیب این خانواده را از ابتدای حرکت از مقصد تا استقرار در کالیفرنیا با جزئیات با قلم روان و ساده به تصویر می کشد. نویسنده جایزه ی نوبل را با نوشتن این اثر از آن خود نمود.

این کتاب نمونه ای از فرهنگ و ادبیات آمریکایی را در دهه ی 40میلادی، به تصویر می کشد. نویسنده آثار دیگری نوشته است که راه را برای نوشتن «خوشه های خشم» هموار کرد از جمله: فنجان زرین، چراگاههای آسمان، دهکده ی از یاد رفته و ....

سرکار خانم سلیمه دهقانزاد کتاب "دا" نوشته سیده زهرا حسینی را معرفی کرد. این کتاب خاطرات زهرا حسینی است. ایشان اصالتاٌ کرد هستند و ساکن خزمشهر. موضوع این کتاب خاطرات حمله عراق به ایران و آغاز جنگ است. ایشان در شروع جنگ و کشتارهای مردم خرمشهر در غسالخانه خرمشهر به مردم کمک می کند و بسیاری از صحنه های تلخ را از نزدیک می بیند. پدر و برادرش را در این جنگ از دست می دهد. تمام این ماجراها را با تمام جزئیات شرح می دهد.

خانم فاطمه انصاری "کتاب مقدس عهد عتیق و عهد جدید" نوشته ویلیام گلن را معرفی کرد. این کتاب ابتدا تورات موسی را آورده است که مشتمل بر پنج کتاب سفر تکوین، سفر خروج و ... است. فصل بعدی کتاب مکتوبات مورخان است مشتمل بر دوازده کتاب شامل کتاب یوشع بن نون و کتاب قضات بنی اسرائیل و ... می باشد. این کتاب یک کتاب مفید در مورد شناخت دین یهود و مسیح است.

خانم مریم کاجی کتاب مدیریت زمان از انتشارات معاونت تربیتی -فرهنگی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی را معرفی کرد. این کتاب درباره تسلط بر زمان است. زمان یک ماده خام است که باید بدانیم چگونه از آن استفاده کنیم. این کتاب می گوید مدیریت زمان اکتسابی است و باید یاد بگیریم که چگونه از زمان استفاده کنیم. رمز موفقیت بزرگان استفاده مطلوب از زمان بوده است.

خانم پردیس سهرابی کتاب مطلع مهر نوشته امیرحسین بانکی پور را معرفی کرد. این کتاب در مورد ازدواج، احراز شرایط اولیه برای ازدواج، معیارهای انتخاب همسر و آداب خواستگاری و نقش مهریه در ازدواج می باشد.

 



[ چهارشنبه 95/2/29 ] [ 7:16 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

 

ضمن تبریک روز جوان به کلیه جوانان عزیز، به همین مناسبت نمایشگاهی از کتابهای موجود در کتابخانه با موضوع جوان در این کتابخانه برپا شده است. این نمایشگاه به مدت یک هفته دایر می باشد.




[ سه شنبه 95/2/28 ] [ 1:23 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

فراخوان ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی: هدف این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت ثامن الحجج(ع)، شناخت هر چه بیشتر ایشان از طریق آثار و کتب منتشر شده، ترویج سیره و فرهنگ رضوی و آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با شیوه زندگی امام رضا(ع) است.
در این جشنواره سه عنوان کتاب برای گروه‌های سنی مختلف انتخاب شده تا تمامی افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی خود در مسابقه «کتابخوانی جشنواره رضوی» شرکت کنند.
 عناوین این کتاب‌ها را«دوست مهربان کبوترها، نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب» ویژه کودکان 11 سال، «اعترافات غلامان نوشته حمیدرضا شاه‌‌آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» ویژه نوجوانان تا 17 سال و «امام علی بن موسی‌ الرضا(ع) نوشته بنیاد پژوهش‌‌های اسلامی از انتشارات آستان قدس رضوی» ویژه جوانان و بزرگسالان می باشد.

جایزه ویژه بخش خانوادگی این جشنواره به تعداد هشت خانواده و در چهار گروه تعلق خواهد گرفت، کتب و سوالات این مسابقه طی روزهای آینده از طریق کتابخانه‌های عمومی سراسر استان با تخفیف 65 درصدی در دسترس قرار می‌گیرد و همچنین فایل PDF این کتاب‌ها از طریق پرتال اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان به آدرس www.isfahanpl.ir در دسترس است و علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند تا 30 تیرماه 1395 پاسخنامه‌های خود را به نزدیکترین کتابخانه عمومی محل زندگی خود تحویل یا به نشانی الکترونیکی razavi@iranpl.ir ارسال کنند.

برگزیدگان همزمان با هفته کرامت به صورت سراسری و با حضور مقامات کشوری مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

یادآور می‌شود: ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و به برگزیدگان علاوه بر لوح‌ سپاس و تندیس جشنواره، هدایای ارزشمندی اهدا خواهد شد.



[ شنبه 95/2/25 ] [ 2:37 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

اولین نشست کتابخوان سال جدید روز چهارشنبه  29 اردیبهشت ساعت 4 عصر در کتابخانه برگزار می گردد. افرادی که مایل به معرفی کتاب هستند می توانند چند روز قبل از نشست، با مراجعه به کتابخانه یا تماس با کتابخانه با شماره تلفن 53235584، در این نشست به معرفی کتاب مورد نظرشان بپردازند. همچنین همه افراد می توانند در این نشست حاضر شده و با کتابهای مختلفی که معرفی می شود، آشنا گردند.



[ یکشنبه 95/2/19 ] [ 4:14 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

قابل توجه خانم های هنرمند و خوش ذوق

شماره جدید مجله "کوک"، "کیک و شیرینی" و "مجله ترمه" رسید.



[ یکشنبه 95/2/19 ] [ 4:7 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

به مناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم، عضویت معلمان محترم 

 در تاریخ 14 و 15 اردیبهشت ماه 1395 به صورت نیم بها می باشد.



[ دوشنبه 95/2/13 ] [ 1:3 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

به مناسبت روز معلم و شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، نمایشگاهی از کتابهای موجود در کتابخانه با موضوع استاد مطهری در کتابخانه برگزار گردید.



[ یکشنبه 95/2/12 ] [ 6:55 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

شهید مطهری(ره)، معلمی نمونه

در روز 13بهمن 1298 شمسی، خدای کریم به عالم ربانی حاج شیخ محمد حسین مطهری و همسر مؤمنش -سکینه - فرزندی هدیه کرد که مرتضی نامیده شد و برای آن خانواده پاک، بهاران را به ارمغان آورد.

مرتضی کم کم دوران کودکی راپشت سر گذاشت . او که علاقه عجیبی به حقیقت و معنویت داشت با شور و شوق فراوان، نزد پدر شروع به آموزش ‍ کرد و عاقبت این اشتیاق، وی را به مکتب کشاند و به دیدارگلهای آن بوستان رساند.

او در دوازده سالگی عطر روح بخش گلستان بزرگ حوزه علمیه مشهد را احساس کرد و عاشقانه به آنجا روی کرد و چنان پرتلاش و منظم به تحصیل مشغول شد که باعث شگفتی اهل بصیرت گردید.

اندیشه های فلسفی شهید مطهری(ره)

عدالت یکی از مفاهیمی است که اسلام به آن توجه ویژه نموده است. در نظر استاد مطهری مفهوم عدالت رعایت حقوق افراد و اعطاء حق به صاحب حق است. حق طبیعی و قرآن به عنوان منابع کشف عدالت بوده، و بحث عدالت ابعاد وسیعی را دربر می گیرد. در این راستا عدل الهی زیربنای عدالت فردی و عدالت فردی زیربنای عدالت اجتماعی است.

شهید مطهری با بررسی عدالت در مکاتب سوسیالیسم و لیبرالیسم برداشت سومی در قالب سوسیال دموکراسی ارائه می نماید که در آن تکیه بر نظام اقتصادی بسته و نظام سیاسی باز شده است. مطابق این دیدگاه امکان تأمین منافع فرد و جامعه وجود دارد. اما این ترکیب هنوز کافی به نظر نمی رسد. از این رو به اعتقاد استاد مطهری باید معنویت را که ادیان به ویژه دین اسلام منادی آن می باشند را، به این ترکیب افزود.

از آنجایی که عدالت بر افکار، اخلاق فردی و رفتار عمومی تأثیر بسزایی می گذارد باید راه هایی ارائه نمود تا بتوان عدالت را در تمام عرصه های اجتماع اجراء کرد. در این راستا می توان به مواردی همچون، رعایت حقوق طرفینی توسط حکومت و ملت، مسابقه بقاء، ایمان و عمل به قانون، احیاء معنویت اسلامی، واگذاری مال به میل انسان و نظارت دولت به اقتصاد در کنار آزادی سیاسی اشاره کرد.

به نقل از سایت حوزه



[ یکشنبه 95/2/12 ] [ 5:58 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

بمناسبت روز ملی خلیج فارس، نمایشگاهی از کتابهای موجود در کتابخانه با موضوع خلیج فارس در کتابخانه تشکیل گردید. این نمایشگاه به مدت یک هفته دایر می باشد.



[ شنبه 95/2/11 ] [ 1:3 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

نمایشگاه موضوعی کتاب به مناسبت روز "ایمنی و سلامت در محیط کار" در کتابخانه دکتر امینی تشکیل گردید. این نمایشگاه به مدت یک هفته دایر می باشد. برخی از کتابهای این نمایشگاه عبارتند از :

استرش شغلی تالیف رندال آر راس ترجمه غلامرضا خواجه پور

اصول طب کار. بیماریهای دستگاه تنفسی ناشی از کار تالیف ماشا اله عقیلی نژاد

طب کار و بیماری های شغلی تالیف تالیف ماشا اله عقیلی نژاد

مدیر یک دقیقه ای و آمادگی جسمانی. تعادل بین کار و زندگی تالیف کنت بلانچارد

روانشناسی سلامت تالیف آنتونی جی کرتیس

زنان شاغل تجربه کرده اند که ...تالیف جانیس لاروشه

و ...

 

 



[ چهارشنبه 95/2/8 ] [ 4:37 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

:: مطالب قدیمی‌تر >>

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه