سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه دکتر امینی شهرضا

امروز 26 آذر، نهمین سالگرد درگذشت زنده یاد دکتر خلیل اله امینی، واقف این کتابخانه است. یاد و خاطر ایشان را گرامی می داریم و به همین مناسبت مروری می کنیم بر زندگی ایشان.

             زنده یاد دکتر خلیل اله امینی فرزند مرحوم محمدحسین در دوم فروردین 1309 شمسی به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه ملی شهرضا گذرانید و در اسفند 1331 به استخدام آموزش و پرورش درآمد. و پس از هشت سال خدمت معلمی در سال 1339در رشته زبان و ادبیات عرب دانشگاه اصفهان پذیرفته شد. وی در سال 1343 موفق به اخذ مدرک کارشناسی از دانشگاه اصفهان گردید و سه سال بعد از دانشکده الهیات تهران مدرک کارشناسی ارشد را دریافت نمود. و در سال 1356 موفق به اخذ مدرک دکترا از دانشگاه الگیز هندوستان گردید. در سال 1361 پس از سی سال خدمت شرافتمندانه در آموزش و پرورش بازنشسته شد. همزمان دفتر تالیفات بین المللی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایشان را به همکاری دعوت نمود. و بعد از آن، در دانشگاههای تهران، شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان استاد مشغول به کار بودند.                                           

 ایشان منزل شخصی خود را به عنوان کتابخانه و مرکز فرهنگی پژوهشی، وقف نمودند و هدف خود را از این وقف، اعتلای فرهنگ مقدس اسلام و ایران و تجلیل از مقام والای پژوهشگران و فرهیختگان کشور، بویژه دانشجویان عزیز و محققان عالیقدر موطن فرهنگ دوست خود، شهرضا و نواحی اطراف آن عنوان فرموده اند. شادروان دکتر امینی در 26 آذر 1387 بر اثر بیماری سرطان دار فانی را وداع کردند و در جوار امامزاده شاهرضا دفن گردیدند.

 



[ یکشنبه 96/9/26 ] [ 3:37 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه