سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه دکتر امینی شهرضا



[ شنبه 96/5/21 ] [ 8:19 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

قلندر و قلعه



[ شنبه 96/5/21 ] [ 8:18 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر



[ شنبه 96/5/21 ] [ 8:18 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر



[ شنبه 96/5/21 ] [ 8:17 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

گزارش بیست وسومین نشست کتابخانه اب کتابخانه ی دکتر امینی

 

خانم زهرامحمد زمانی کتاب بهشتی از زبان بهشتی را معرفی کردند، این کتاب رافرامرز شعاع حسینی تدوین وتهیه کرده اند به زبان دکتر بهشتی نوسته شده با خاطراتی از قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و دوران تحصیل و معرفی دیگر عالمان و مبارزان هم دوره ای دکتربهشتی،خاطراتی بسیار ارزشمند و خواندنی است.

 

خانم بتول طاهری کتاب معجزات امیرالمومنین نوشته ی علی محبی نوری را معرفی کردند،در این کتاباز کرامات مولا نقل شده از روایات گرانقر ایشان که بسیار جذاب و خواندنی است .

 

خانم سمیرا فرازمند کتاب شازده کوچولو نوشته ی آنتوان سنت اگزوپری کتابی پر ماجرا ،جذاب ، و از داستانهای خارجی می باشد اما بسیار پر طرفدارو آموزنده،که درسهایی از زندگی انسانها رادر غالب گفتگوهایی جذاب ارائه می دهد.

 

فاطمه عبدالی کتاب تناسب اندام نوشته ی زهرا یدالهی را معرفی کردند که در مورد تغذیه ،ورزشها، و برنامه هایی که سازگار با سیستم بدن است را معرفی و راهکارهای بسیار عالی برای افراد معرفی می کند.

 

خانم هما نیک اقبال کتاب دختر شینا نوشته ی بهناز ضرابی زاده را معرفی کردند که این کتاب با توجه به محبوبیت و شناخته شدنش تقریبا افراد آشنا هستند که در مورد خاطرات هشت سال دفاع مقدس هست.

 

خانم ناهید آقایی معرف کتاب گناهان کبیره نوشته ی عبدالحسین دستغیب است این کتاب در مورد گناهان و چگونگی دوری ازاین کارهایی که انسان را در دام چنین گناهانی گرفتار می کند را آگاه می کند .



[ چهارشنبه 96/5/18 ] [ 11:3 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

گزارش بیست و چهارمین نشست کتابخوان کتابخانه

این نشست در تاریخ 17 مرداد 96 در بخش نشریات کتابخانه دکتر امینی تشکیل گردید.

خانم فرهمندی مسئول کتابخانه "کتاب پایی که جا ماند"نوشته آقای سید ناصر حسینی پور را معرفی کردند.

این کتاب یادداشتهای روزانه سید ناصر حسینی از زندان های مخفی عراق است. نویسنده این کتاب در سال 65 به جبهه رفته و در تیر ماه 1367 در سن 16 سالگی مجروح شده و اسیر می شود و به دلیل قطع پای مجروحش، حدود یک ماه در بیمارستان الرشید بغداد به سر می برد که اسم کتاب بهمین خاطر نامگذاری شده است.( پایی که جا ماند.)

 وی می گوید: من در جبهه دیده‌بان بودم و همیشه عراقی‌ها را از دور می‌دیدم. وقتی اسیر شدم هم تصمیم گرفتم دیده‌بان باقی بمانم این بار اما از نزدیک. بعد از بیمارستان و در روزهای اسارتم در پادگان صلاح‌الدین (محلی برای نگهداری مخفیانه حدود 22 هزار اسیر مفقودالاثر ایرانی که نامشان در فهرست صلیب سرخ ثبت نشده بود.) کتاب‌های مرتبط با سازمان مجاهدین خلق را برای مطالعه در اختیار ما قرار می‌دادند. من نیز با صفحه‌های آخر این کتاب‌ها دفترچه یادداشت درست کرده بودم. همچنین حوادث روزانه را بر اساس تاریخ و با کدگذاری روی کاغذ سیگار و حاشیه‌های روزنامه‌های القادسیه و الجمهوریه می‌نوشتم. سپس این یادداشت‌ها را در یک عصا و اسامی 780 اسیر ایرانی کمپی که در آن بودم را در عصای دیگرم جاسازی کردم. قبل از آزادی، 4 روز در بیمارستان بستری بودم و در این روزها تمام این یادداشت‌ها را در دفتر کوچک دست‌سازم، پاک‌نویس و در بانداژ پایم مخفی کردم و در روز آزادی (22 تیر 1369) به ایران آوردم.

نویسنده کتاب می گوید.این کتاب را به ولید فرحان خشن ترین گروهبان بعث عراق تقدیم می کنم .مردی که مرا سالها در همسایگی حرم مطهر جدم شکنجه کرد. مردی که هر وقت اذیتم می کرد، نگهبان شیعه عراقی در گوشه ای می نگریست و می گریست.

خانم مریم کاجی کتاب کلیدهای یادگیری(125 نکته برای افزایش ضریب یادگیری) را معرفی کردند.

این کتاب از کتابهای ایستگاه مطالعه است که توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور چاپ شده و در ایستگاههای مطالعه برای مطالعه گذاشته شده است. نویسنده این کتاب خانم مژده پور حسینی هستند. این کتابها راههای یادگیری، انواع هوش (هوش هیجانی، زبانی، ارتباطی و نهفته)، تفریح و تمرکز، دوری از خستگی و در فصل آخر تقویت حافظه با خوراکی ها(گردو، عسل، کشمش، سرکه، حجامت و ...) را توضیح داده است.

آقای صمد نادری دره شوری کتاب فاطمه فاطمه است. (زن) نوشته دکتر علی شریعتی را معرفی کردند.

این کتاب یکی از آثار ارزشمند دکتر شریعتی است که حاصل سخنرانی استاد در حسینیه ارشاد در سال 1350 است. ایشان از زاویه وسیعتر و عمیق تر به جایگاه زن در اسلام و سایر مکاتب پرداخته است. همچنین حضرت فاطمه سایر امامان معصوم و کل اعتقادات ما را از دیدگاه عمیق تر از آنچه ما امروز درباره این شخصیت ها می دانیم، سخن گفته است. به عقیده دکتر شریعتی علت اصلی عقیم ماندن ایمان ما به اسلام محمد(ص) و راه علی و کار حسین این است که اینها را نمی شناسیم به این ها عشق داریم، ولی شعور و آگاهی نداریم. محبت هست اما معرفت نیست. ما باید شخصیت حضرت فاطمه و امامان را بشناسیم. شناختن است که ارزش دارد و اثر ایمان و عشق، پیش از شناختن و انتخاب کردن ارزشی ندارد.

یاسمن ستاینده عضو خردسال کتابخانه، کتاب حسنی شده دروغگو از انتشارات آیدا کتاب را معرفی کردند. این کتاب درباره پسربچه ای به نام حسنی است که فکر می کرده با دروغ می تواند اشباهات خود را مخفی کند. بعد از مدتی به اشتباه خود پی برده و از مادر و ناظم مدرسه بخاطر دروغ گفتن هایش معذرت خواهی کرده و از کار خود پشیمان می شود.

خانم زینب قاسمی کتاب غذای روح زنان نوشته جک کانفیلد را معرفی کردند. در پیشگفتار این کتاب آمده است این کتاب غذای روحی است برای همه انسان ها، که شاد زیستن، رضایت خاطر، تلاشگری و ...را به ارمغان می آورد.

همه زنان دورانی را از زندگی پشت سر گذاشته اند که اطرافیانشان- خانواده، کار، همسر، فرزندان، نوه ها، پدر و مادر- توقعات و خواسته های بی شماری از آنان داشته اند. بسیار مهم ، و در واقع ضروری، است که هریک از ما برای اندیشیدن به وظیفه ای که در زندگی بر عهده داریم، به گذشته نظری بیفکنیم و تواناییها و امتیازات خویش را بازنگری کنیم. زیرا فقط از طریق پرورش روح است که می توان رشد کرد و به دیگران عشق ورزید. گاهی انسان باید بگوید:"صبر کن، به حرف من گوش بده.

خانم لیلی ممیز کتاب غلبه بر افسردگی نوشته پاول گیلبرت را معرفی کردند. این کتاب ابتدا افسردگی را تعریف می کند و می گوید افسردگی احساس بدبختی و بیچارگی است و افسردگی از ابتدا وجود داشته و اولین بار توسط بقراط پزشک یونانی، واژه مالیخولیا را برای افسردگی به کار برده است. علائم افسردگی عبارتند از اضطراب اجتماعی، خشم، شکاک بودن، خودپوچی، باور نکردن نکات مثبت خودمان و اصرار بر نکات منفی. درپایان این کتاب راهکارهایی برای غلبه بر افسردگی در قالب جدول مطرح شده است.



[ چهارشنبه 96/5/18 ] [ 11:1 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه