سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه دکتر امینی شهرضا

   سلام دوستان

   امروز کتاب "پندهای قند پهلو گردآوری حسین شکرریز" را معرفی می کنم. موضوع آن داستان های کوتاه فارسی و داستان های اخلاقی است و دارای 51 نکته عبرت آموز می باشد. این متن را از این کتاب آورده ام.

مردی هشتاد و پنج ساله با پسر تحصیل کرده چهل و پنج ساله اش روی مبل خود نشسته بودند. ناگهان کلاغی کنار پنجره شان نشست. پدر از فرزند پرسید : این چیه؟ پسر پاسخ داد: کلاغ. پس از چند دقیقه دوباره پرسید این چیه؟ پسر گفت: بابا من که همین الان بهتون گفتم، کلاغه. بعد از مدت کوتاهی پیرمرد برای سومین بار پرسید: این چیه؟ عصبانیت در پسر موج می زد و با همان حالت گفت: کلاغه، کلاغ.

پدر به اتاقش برگشت و با دفتر خاطراتی قدیمی برگشت. صفحه ای را باز کرد و به پسرش گفت که آن را بخواند. در آن صفحه این طور نوشته شده بود:

"امروز پسر کوچکم که سه سال دارد، روی مبل نشسته است. هنگامی که کلاغی روی پنجره نشست، پسرم بیست و سه بار نام آن را از من پرسید و من بیست و سه بار به او گفتم که نامش کلاغ است. هر بار او را عاشقانه بغل می کردم و به او جواب می دادم و به هیچ وجه عصبانی نمی شدم و در عوض علاقه بیشتری نسبت به او پیدا می کردم."

 



[ شنبه 91/8/20 ] [ 8:37 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

کتابخانه دکتر امینی بمناسبت هفته کتاب از بیستم آبان تا بیست و هفتم آبان عضویت رایگان می پذیرد.



[ شنبه 91/8/20 ] [ 8:12 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

خورشید شکفته در غدیر است علی

باران بهار در کویر است علی

بر مسند عاشقی شهی بی همتاست

بر ملک محمدی امیر است علی

عید غدیر بر همه مسلمانان خصوصاً شیعیان مبارک باد

 



[ شنبه 91/8/13 ] [ 2:46 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

کسب رتبه دوم استانی این کتابخانه را در بین 227 کتابخانه استان اصفهان، خدمت روح پاک و مطهر مرحوم دکتر خلیل الله امینی و اعضا محترم کتابخانه تبریک می گویم.

گل اندام فرهمندی

مسئول کتابخانه دکتر امینی



[ سه شنبه 91/8/9 ] [ 9:1 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

سلام بچه های عزیز

امروز مخاطب من شما بچه های عزیز و والدین شما هستند. قصد دارم یک کتابخانه کودک بسیار عالی به شما معرفی کنم که حتی در منزل هم بتونید از این کتابخانه استفاده کنید. اسم این کتابخانه، کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان است که آدرس اینترنتی آن www.icnl.nlai.irمی باشد. مسئول این کتابخانه جناب آقای مصطفی رحماندوست هستند. استفاده از این کتابخانه برای همه رایگان است. فقط کافی است شما یک دستگاه کامپیوتر و یک خط اینترنت داشته باشید و از منزل یا هرجای دیگر به این آدرسی سایتی که  نوشته ام بروید.  صفحه اول این سایت، شامل کتابخوانی، کتابخانه شخصی، کتابهای برتر، بچه خوانی ها، ایران شناسی، گالری و اخبار کتاب است. شما با کلیک بر روی گزینه" عضو شوید" در پایین صفحه کتابخانه شخصی، می توانید با وارد کردن مشخصات خود و کلمه کاربری و رمز عبور، عضو کتابخانه شده و از کتابهای این کتابخانه استفاده نمایید.

این متن را از همین سایت و از قسمت"بچه خوانی ها" برای شما دوستان آورده ام.

 نخستین مادر جهان، نخستین قصه گو و شاعر کودکان هم بوده است؛

از آنجا که هیچ کس نمی داند نخستین مادر جهان ، نخستین قصه ها و شعرها و لالایی هایش را در چه روزگاری برای اولین فرزندش گفته ، اولین بازی آهنگین را در چه زمانی برای بچه اش آفریده ، نام اولین شاعر و نویسنده کودکان برای همیشه پنهان مانده است .

مادران ، نخستین به وجود آورندگان شعرها ، شعر بازی ها ، متل ها و قصه های    کودکانه اند . آثار آنها سینه به سینه و دهان به دهان گشته و در تاریخ ادبیات کودکان کشورها و اقوام مختلف جاری شده است

نخستین مادر جهان، نخستین قصه گو و شاعر کودکان هم بوده است؛

از آنجا که هیچ کس نمی داند نخستین مادر جهان ، نخستین قصه ها و شعرها و لالایی هایش را در چه روزگاری برای اولین فرزندش گفته ، اولین بازی آهنگین را در چه زمانی برای بچه اش آفریده ، نام اولین شاعر و نویسنده کودکان برای همیشه پنهان مانده است .

مادران ، نخستین به وجود آورندگان شعرها ، شعر بازی ها ، متل ها و قصه های    کودکانه اند . آثار آنها سینه به سینه و دهان به دهان گشته و در تاریخ ادبیات کودکان کشورها و اقوام مختلف جاری شده است .

درست مثل رودخانه ای پرزمزمه و شادی بخش . این رود به هر جایی که رسیده کودکان بسیاری را سیراب کرده و از چشمه های خلاقیت مادران بسیاری نیز برخود افزوده است.

 

قصه ها ، شعرها ، ترانه ها ، لالایی ها و متل های مادرانه در میان اقوام مختلف ، در   زمان ها و کشورها ی گوناگون رنگ و بوی تازه ای گرفته تغییر دلنشینی پیدا کرده و حالا به دریای بزرگی پیوسته است که بهتر است آن را دریای " ادبیات شفاهی " دنیا بنامیم .

ادبیات شفاهی که به آن ادبیات عامیانه (فولکلور) هم می گویند ، قصه و شعرها و... است که نویسنده بخصوصی ندارند . کتاب نیست ، سنگ نوشته و... نیست ، روزگار و محل تولدش هم معلوم نیست .



[ سه شنبه 91/8/2 ] [ 11:49 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه