سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه دکتر امینی شهرضا

ماهک و غول سرزمین پارچه‌ها

نویسنده: اعظم سبحانیان

تصویرگر: ایلگار رحیمی

انتشارات به‌نشر

تعداد صفحات: 63

به دنبال ملکه‌ آدم فضایی‌ها

دنیای قصه‌های کودکان پُر است از اتفاقات رؤیایی و خیال‌پردازی‌های شیرین. از سرزمین اسرار آمیز دیوها و پریان، تا جهان حیوانات؛ از سفر در زمان و رفتن به سیاره‌های دور، تا آن‌جا که هر حیوانی لب به سخن می‌گشاید و می‌تواند دوستی خیالی باشد برای کودکان، آن‌جا که عروسک‌ها و اشیا جان می‌گیرند و درخت‌ها و گل‌ها با آدم حرف می‌زنند.

 «ماهک و غول سرزمین پارچه‌ها» یکی از همین داستان‌های خیالی است که کودک را با خود به سفری باور نکردنی می‌برد. این قصه از فضایی شاد و تصاویری زنده برخوردار است؛ ارزش دادن به خیال‌پردازی، ایجاد فضایی زنده در ذهن کودک و هماهنگی رنگ، صدا و تصویر در این داستان جایگاهی ویژه دارد که می‌تواند نقش مهمی در پویایی و خلاقیت ذهن کودک ایفا نماید.

ماهک(شخصیت اصلی داستان) همراه مادرش به خرید می‌رود. او پارچه‌ای را برای خود انتخاب می‌کند تا مادرش برایش لباسی بدوزد  و این لباس و نقش ونگار آن دست مای?‌ ماجراهای این داستان می‌شود. طرح پارچ? لباس ماهک، تصویر آدم فضایی‌ها است. ماهک متوجه می‌شود که از لباسش نوری می‌آید. او و عروسکش، کوچک می‌شوند و به سرزمین پارچه‌ها می‌روند، آن‌جا متوجه می‌شوند پای فرمانروای آدم فضایی‌ها لای دوخت لباسش گیر کرده است. ماهک با مهربانی پای فرمانروا را در می‌آورد، ادام? قصه نیز ماجراجویی‌های ماهک و عروسکش در نقش و نگارهای پارچه‌های دیگر و پیدا کردن ملکه‌ آدم فضایی‌ها است! برای کشف و با خبر شدن از سفرهای باور نکردنی ماهک می‌توانید این کتاب را از کتابخانه‌های عمومی شهر خود امانت بگیرید.



[ چهارشنبه 97/9/21 ] [ 9:43 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه