سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه دکتر امینی شهرضا

موریس و کتاب‌های پرنده

نویسنده: ویلیام جویس

مترجم: فرمهر منجزی

تصویرگر: جو بلوم

نـاشـر: پرتقال

تعداد صفحات: 52

هم? ما می‌دانیم که کتاب‌ها دوستان بسیار مهربان ما هستند، آن‌قدر مهربان که هرگز دوستانشان را تنها نمی‌گذارند و بدون کمترین منّت و توقعّی هر وقت به سراغشان برویم با ما همراه می‌شوند. حتّی گاهی با کمک داستان‌ها و ماجراهای پرشور آن‌ها در حالی که در خان? خود نشسته‌ایم بدون نیاز به هیچ وسیله‌ای تا جاهای دور سفر می‌کنیم و از رؤیاهای شیرین و دوست‌داشتنی لذّت می‌بریم؛ این صفات عمومی هم? کتاب‌هاست؛ اما هر کدام از ما کتاب ویژ? خودمان را داریم و به‌نوعی می‌توان گفت: که هریک از ما خود یک کتاب هستیم با یک دنیا ماجرا، ماجرایی که با آغاز زندگی ما شروع می‌شود و پس از پایان زندگی مادّی‌مان، بی‌کم‌وکاست یا تغییر، درست همان‌طور که آن را نوشته‌ایم در کنار ما می‌ماند و شیرینی یا تلخی انتهای داستانش، وابسته به اعمال و رفتار هر یک از ماست و تنها خودمان هستیم که می‌توانیم سرنوشت ابدی کتابمان را رقم بزنیم.

«موریس لسمور» هم کتاب خودش را دارد؛ موریس عاشق کتاب‌ها بود و ذهنش بر اثر کلمه‌های زیاد و جورواجوری که در کتاب‌ها می‌خواند به یک دنیای شگفت‌انگیز مبدّل شده بود. او عادت داشت هر روز ورقی از کتاب زندگی‌اش را بنویسد تا اینکه یک روز، شهر طوفانی شد و همه‌چیز به هم ریخت به‌گونه‌ای که حتّی کلمات کتاب زندگی موریس هم داشتند پراکنده می‌شدند؛ اما کتاب‌ها به داد موریس رسیدند و او به کمک یک دوست مهربان، وارد خان? امن کتاب‌ها شد و ترجیح داد، همراه کتاب زندگی‌اش کنار سایر کتاب‌ها بماند و حرف دلشان را بشنود و داستان هم? آن‌ها را بخواند.

تصور کن، خانه‌ای که کتاب‌ها در آن زندگی می‌کنند چه‌قدر جذّاب و دوست‌داشتی می‌تواند باشد و این‌گونه است که وقتی به خان? کتاب‌ها می‌روی (کتابخانه) نمی‌توانی به هم? کتاب‌ها با دقّت نگاه نکنی و تنها به یک یا چند کتاب اکتفا کنی؛ موریس باهوش بود و هم? اوقاتی که کنار کتاب‌ها داشت را قدر می‌دانست.

روزها و سال‌های شیرینی برای «موریس و کتاب‌های پرنده» می‌گذشت تا اینکه موریس متوجّه شد...

«موریس و کتاب‌های پرنده‌اش» همراه بست? فرهنگی «کتاب‌خوان مهرماه» به کتابخانه‌های ما آمده‌اند؛ اگر دوست دارید این کتاب جذّاب را که  یک انیمیشن هم به نامش ساخته شده و جایز? آکادمی اسکار را از آنِ خود کرده است را زودتر بخوانید و با موریس به سرزمین کتاب‌های پرنده سفر کنید به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنید.

لازم به ذکر است در طرح کتابخوان ماه، هر ماه 4 عنوان کتاب از بین کتاب های تازه منتشر شده، برای اقشار و سلایق گوناگون مردم و در موضوعات و مناسبت‌های متنوع مانند (سبک زندگی ایرانی اسلامی، ازدواج، تربیت فرزند، اخلاق اجتماعی، خانواده، سلامت، کودک و نوجوان، علمی و دینی و...) انتخاب و به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تحقق دیگر اهداف طرح، کتاب ها در قالب ها و روش های مختلف نظیر پوستر، خلاصه نویسی، کتابچه، فلش و کلیپ، معرفی شده و با محوریت این آثار فعالیت‌های کتاب‌ محور متنوعی مثل جلسات نقد کتاب، مسابقات کتابخوانی و... انجام‌ می‌گیرد.



[ دوشنبه 97/7/16 ] [ 8:6 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه