سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه دکتر امینی شهرضا

لالا لالا عروسک جان

شاعر: اسدالله شعبانی

تصویرگر: تهمینه حدادی

نـاشـر: کتاب‌های پروانه

تعداد صفحات: 24

نوای آشنای لالایی، تقریباً نخستین صدای دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیری است که هم? ما آن را در گنجین? خاطرات کودکی ضبط و ثبت کرده‌ایم. شاید اگر بتوانیم صدای لالایی مادرها یا بزرگ‌ترهایی که برای ما لالایی می‌خواندند را در ذهنمان مرور کنیم با بسیاری از باورها، آرزوها و آمال‌ ایشان آشنا ‌شویم.

لالایی‌ علاوه بر ارزش نوستالژیکی که برای اکثر انسان‌ها دارد، تاریخ ارزشمند ادبیات شفاهی هر قوم‌ را در خود دارد و به بسیاری از وقایع تاریخی، مسائل اجتماعی، حسرت‌ها و امیدها، شرایط اقلیمی ‌و اعتقادات بومی‌ـ ‌مذهبی ملّت‌های گوناگون رهنمون می‌شود.

دنیای روزآمد تکنولوژی‌ها، امروز، این ارمغان ارزشمند ادبیات شفاهی و فلکلور را تهدید کرده است و بسیاری مادران از فرط خستگی و مشغل? کار دیگر برای کودکانشان لالایی نمی‌خوانند و بسیاری از مادر بزرگ‌ها فرصت دیدار با نوه‌های عزیزشان را کمتر به دست می‌آورند.

 حفظ این ثروت ادبی و سنّت قومی؛ حتّی با به کار گیری انواع «روش‌های بازتولید فرهنگی» ارزش بسیار زیادی دارد و شاعر نام‌آشنای ادبیات کودک و نوجوان «اسدالله شعبانی» تلاش دارد در مجموعه اشعار لالایی‌اش با عنوان «لالا لالا عروسک جان»، چند لالایی موزون و زیبا و در عین حال، متناسب با سلایق و نیازهای مادر و کودک امروزی را به مخاطبان ارائه دهد.

این کتاب موزون و جذاب کودکانه، پیشنهاد بست? فرهنگی «کتاب‌خوان ماه مهر» به والدین جوان است تا آن را برای کودکان عزیزشان بخوانند و خوابی شیرین و خاطره‌انگیز را به فرزندانشان هدیه دهند.



[ دوشنبه 97/7/16 ] [ 8:5 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه