سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه دکتر امینی شهرضا

 

دهمین نشست «کتاب‌خوان» روز پنج شنیه بیست و چهارم تیر با حضور تعدادی از اعضای این کتابخانه و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در بخش نشریات کتابخانه دکتر امینی در شهرستان شهرضا برگزار شد.

این نشست با معرفی 6 کتاب، که در ادامه به مرور اجمالی آنها می پردازیم، به کار خود خاتمه داد.

کتاب جانستان کابلستان نوشته رضا امیرخانی ارائه دهنده گل اندام فرهمندی (مسئول کتابخانه)

رضا امیرخانی در جانستان کابلستان سفر کوتاه اما پرماجرایش به افغانستان را روایت می کند.  

در این سفر رضا امیرخانی به همراه همسر و فرزند یک و نیم ساله خود به مشهد رفته و از آنجا به افغانستان می رود. در این کتاب که نوعی سفرنامه است با شهرهای افغانستان خصوصاً هرات آشنا می شویم همچنین کلماتی که بکار می بردند و شباهت های فرهنگی این کشور و کشور خودمان آشنایی پیدا می کنیم. رضا امیرخانی در این کتاب می نویسد هربار وقتی از سفری به ایران برمی گردم، دوست دارم سر فرو بیافکنم و برخاک سرزمین ام بوسه ای بیافشانم. این اولین بار بود که چنین حسی نداشتم. برعکس، پاره ای از تنم را جا گذاشته بودم پشت خطوط مرزی، خطوط بی راه و بی روح مرزی. خطوط «مید این بریطانیای کبیر»! پاره از از نگاه من، مانده بود در نگاه دختر هشت ماهه... بلاکش هندوکش...  

 کتاب حماسه حسینی نوشته شهید مرتضی مطهری  توسط خانم فاطمه انصاری معرفی شد. این کتاب مجموعه ای از سخنرانی ها و یادداشتهای استاد مطهری در مورد حادثه کربلا می باشد. این کتاب در مورد زندگی امام حسین و چگونگی قیام ایشان صحبت می کند. و پرده از بسیاری از یاوه گویی ها و دروغ پردازیها و خرافات های بسیاری که در مورد این حادثه اتفاق افتاده است، برمی دارد. استاد مطهری با دانش و مطالعات زیادی که داشتند، زندگی امام حسین را به صورت واقعی برای ما در این کتاب بیان فرموده اند.


کتاب لطفاً گوسفند نباشید نوشته محمود نامنی توسط خانم فاطمه شاهنظری معرفی گردید.

این کتاب در مورد امید به آینده، زندگی، اعتماد به نفس، نپذیرفتن شکست، انسان بودن و خنده و ...است. همچنین جملات تاکید کننده بسیار زیبایی دارد. این کتاب بیان می کند، انسان یعنی فکر کردن و تعقل، نه فقط زنده بودن. همچنین در مورد اعتماد به نفس بیان می کند که اعتماد به نفس یعنی نگاه مثبت به زندگی، پذیرفتن نقاط ضعف و ....

در مورد خنده می گوید در زنندگی سعی کن بخندی، و بهشت یعنی خنده و شادی.


کتاب بچه های قالیباف خانه نوشته هوشنگ مرادی کرمانی توسط خانم مرضیه برمکی معرفی شد.  

قهرمانان این داستان خدیجه، اسد و رضا هستند. خدیجه و اسد از بچگی در قالیبافخانه که محل بسیار مرطوبی بوده است بزرگ شده اند و به تازگی با هم ازدواج کرده اند. این دو زندگی را به سختی و رنج درد و فقر گذرانده اند. اکنون خدیجه باردار شده و دوران حاملگی سختی را می گذراند. اسد به دنبال کار می گردد تا زیر بار ظلم صاحبان قالیبافخانه نرود ولی کار پیدا نمی کند. خدیجه به علت مشکلات ناشی از کار در قالیبافخانه (رماتیسم و تغییر شکل استخوانهای لگن) هنگام زایمان، فوت می کند و بچه نیز از دست می رود. اسد به دنبال این حادثه تلخ، راه شهر را در پیش می گیرد و از آن روستا و مردمان آنجا دور می شود.


کتاب صمیمیت، تاثیرگذاری و نفوذ در 10 دقیقه نوشته سید مجتبی حورایی توسط خانم مریم کاجی معرفی گردید.

دنیا، دنیای ارتباطات است. ما بیشتر وقت مان را صرف ارتباط با دیگران می کنیم. 75 درصد موفقیت و 75 درصد وقت روزانه ما به رابطه ما بستگی دارد. رابطه موفق و موثر باعث موفقیت می شود. افراد موفق ابتدا صمیمی می شوند و بعد روی افراد نفوذ می کنند. این کتاب در مورد هنر گوش دادن، کشف نکات مورد علاقه مخاطب، کشف روش ارتباطی افراد، چگونه جذاب باشیم و فن نصیحت  صحبت می کند.


کتاب فوت کوزه گری نوشته مصطفی رحماندوست، توسط لیلی ممیز معرفی شد.

این کتاب در مورد ضرب المثل های فارسی است که موارد مشابه آن نیز نوشته شده است. در این کتاب داستانهایی در رابطه با ضرب المثل ها ی ذکر شده، بیان شده است. به خاطر مطالب  و ضرب المثل های جذاب و زیبای این کتاب،  افراد می توانند در کنفرانس ها، سخنرانی و نوشته های شان، از این کتاب استفاده نمایند.

 



[ پنج شنبه 95/4/24 ] [ 12:43 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه