سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه دکتر امینی شهرضا

 این نشست در تاریخ 29 اردیبهشت ساعت 4 عصر با مدیریت اینجانب (فرهمندی)در کتابخانه دکتر امینی تشکیل گردید.

اولین کتابی که معرفی شد کتاب بخارای من ایل من نوشته محمد بهمن بیگی بود که توسط اینجانب معرفی گردید. این کتاب شامل 11 داستان است که با نثری بسیار زیبا و روان و جذاب نوشته شده است. موضوع این کتاب زندگی خود نویسنده، زندگی عشایری و آداب و رسوم عشایر است. داستان اول این کتاب بوی جوی مولیان است که زندگی سه دهه اول خود نویسنده است. داستان دوم داستان آل است که قهرمان این داستان زنی است به نام زلیخا. این داستان تبعیض جنسیتی و خرافات را در جامعه عشایر به تصویر کشیده است. داستان شیرویه فاصله طبقاتی را در جامعه عشایر نشان می دهد. بقیه داستان های این کتاب طرلان، ایمور و ... می باشد.

 

کتاب خوشه های خشم، نوشته جان اشتاین بک توسط خانم مرضیه یحیی آبادی معرفی شد. این کتاب درباره ی سفر یک خانواده آمریکایی از ایالت اکلاهما به ایالت کالیفرنیا در جستجوی زندگی بهتر است؛ که البته آنگونه اوضاع را پیش بینی می کنند پیش نمی رود و در کالفرنیا کارهای زیاد مانند میوه چینی و پنبه چینی و ... با مزد اندک انجام می دهند. نویسنده در این اثر، زندگی پر فراز و نشیب این خانواده را از ابتدای حرکت از مقصد تا استقرار در کالیفرنیا با جزئیات با قلم روان و ساده به تصویر می کشد. نویسنده جایزه ی نوبل را با نوشتن این اثر از آن خود نمود.

این کتاب نمونه ای از فرهنگ و ادبیات آمریکایی را در دهه ی 40میلادی، به تصویر می کشد. نویسنده آثار دیگری نوشته است که راه را برای نوشتن «خوشه های خشم» هموار کرد از جمله: فنجان زرین، چراگاههای آسمان، دهکده ی از یاد رفته و ....

سرکار خانم سلیمه دهقانزاد کتاب "دا" نوشته سیده زهرا حسینی را معرفی کرد. این کتاب خاطرات زهرا حسینی است. ایشان اصالتاٌ کرد هستند و ساکن خزمشهر. موضوع این کتاب خاطرات حمله عراق به ایران و آغاز جنگ است. ایشان در شروع جنگ و کشتارهای مردم خرمشهر در غسالخانه خرمشهر به مردم کمک می کند و بسیاری از صحنه های تلخ را از نزدیک می بیند. پدر و برادرش را در این جنگ از دست می دهد. تمام این ماجراها را با تمام جزئیات شرح می دهد.

خانم فاطمه انصاری "کتاب مقدس عهد عتیق و عهد جدید" نوشته ویلیام گلن را معرفی کرد. این کتاب ابتدا تورات موسی را آورده است که مشتمل بر پنج کتاب سفر تکوین، سفر خروج و ... است. فصل بعدی کتاب مکتوبات مورخان است مشتمل بر دوازده کتاب شامل کتاب یوشع بن نون و کتاب قضات بنی اسرائیل و ... می باشد. این کتاب یک کتاب مفید در مورد شناخت دین یهود و مسیح است.

خانم مریم کاجی کتاب مدیریت زمان از انتشارات معاونت تربیتی -فرهنگی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی را معرفی کرد. این کتاب درباره تسلط بر زمان است. زمان یک ماده خام است که باید بدانیم چگونه از آن استفاده کنیم. این کتاب می گوید مدیریت زمان اکتسابی است و باید یاد بگیریم که چگونه از زمان استفاده کنیم. رمز موفقیت بزرگان استفاده مطلوب از زمان بوده است.

خانم پردیس سهرابی کتاب مطلع مهر نوشته امیرحسین بانکی پور را معرفی کرد. این کتاب در مورد ازدواج، احراز شرایط اولیه برای ازدواج، معیارهای انتخاب همسر و آداب خواستگاری و نقش مهریه در ازدواج می باشد.

 



[ چهارشنبه 95/2/29 ] [ 7:16 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه