سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه دکتر امینی شهرضا

 

پنج شنبه فیروزه‌ای/ تألیف: سارا عرفانی/ انتشارات: نیستان/ تعداد صفحات:

این کتاب با موضوع زیارت و امام رضا علیه السلام نوشته شده است و ماجرایش درباره زیارت تعدادی دانشجو است که در قالب اردوی دانشجویی به زیارت امام رضا علیه السلام می‌روند.
این اثر با یک داستان سریع و سرضرب آغاز می‌­شود. با روایتی از یک دانشجو که مخاطب می‌­تواند به سادگی با آن هم ذات پنداری کند؛ دانشجویی که اهل ادا در آوردن نیست. اما رمان پس از این پیش ­درآمد وارد رابطه ظریف چند دختر دانشجو می‌­شود که برای زیارت به مشهد مقدس وارد شده‌­اند. شاید اوج رفتار مؤلف در نگارش این رمان و رو در رو قرار دادن سبک‌­های مختلف زیستی در رمان را بتوان در این بخش رمان جستجو کرد. وی با زیرکی و در عین حال رعایت جنبه‌های مختلف عفاف، مخاطب را به درون تو در توی ذهن دختران جوان دانشجویی می‌‌برد که در این سفر همراهند.
پنجشنبه فیروزه‌­ای از حیث بیان رویدادهای داستانی اثری به شدت امروزی است. به عبارت ساده‌‌تر این رمان در زمره آثار آپارتمانی و لوکس و شبه ­روشنکفرانه است و نه آثاری که به تمامی در مسجد و مکان­‌های مذهبی می‌­گذرد. ساختار روایت دینی این رمان شکل گرفته در ساختارهای عادی و روزمره و قابل دسترسی زندگی امروزین همه ماست و همین مسئله است که این داستان را برای خواندن و پی­گرفتن قابل تأمل می­‌کند.

 



[ چهارشنبه 95/1/18 ] [ 4:33 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه