سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه دکتر امینی شهرضا

زندگی چیست؟

آیا خوردن و خفتن و نفس کشیدن آدمی را قانع می کند؟

خدایا تو مرا از همه چیز برخوردار کردی، از زن و فرزند، خانه و کاشانه، علم و صنعت، عرفان و معرفت بیش از پیش به من ارزانی داشتی ولی احساس می کنم که این ها زندگی نیست و عطش روح بلند مرا سیراب نمی کند و دانستم که در این دنیا چند صباحی بیشتر نیستم و دیر یا زود باید دست از جهان بشویم.

آنگاه یقین کردم که جز حق و حقیقت چیزی ارزشی ندارد و جز خدا چیزی ثابت و مطلق نیست.

آنگاه حیفم آمد که بخاطر چند روز زندگی، حق و حقیقت را زیر پا بگذارم و تسلیم ظلم، کفر، جهل و ترس شوم.

تصمیم گرفتم که جز خدا نپرستم و جز در مقابل حق و حقیقت تعظیم نکنم و در برابر هیچ قدرتی جز خدا تسلیم نشوم...

روزگار بر من سخت گرفته و زمین و آسمان همچون دو سنگ آسیاب مرا زیر فشار خود خرد کرد، تقریباً همه عالم به دشمنی من برخاست، و همه امیدها و آرزوها به کلی تاریک شد.

بر سرر دوراهی سخت حیات قرار گرفتم، یا تسلیم ظلم و کفر شوم و یا مرگ و نابودی را بپذیرم، و چقدر برای من ساده و جذاب بود که بدون هیچ منتی بر خدا و هیچ انتظاری از او، فقط به خاطر عشقش و احساس کمال و جلال و جمالش همه چیز خود را فدا کنم.

نه فقط حیاتم را که امر ساده ایست، بلکه همه چیزم را، همه کسانم را، همه دوستانم را، همه فرزندانم را، همه چیزهایی را که با زحمت زیاد به وجود آوردم، نام و نشانم را، عشق و عرفانم را و همه وجودم را به مرگ و نیستی بسپارم.

این متن از کتاب "عارفانه" نوشته شهید دکتر چمران به کوشش مهدی چمران می باشد. این کتاب در کتابخانه موجود است.



[ سه شنبه 92/4/11 ] [ 10:46 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

مهربان بودن یعنی با شکوه، وقار و زیبایی زندگی کردن. یعنی به زندگی علاقه داشتن و به آن توجه نشان دادن، به حدی که آن را برای خود و دیگران بهتر سازد. این انتخابی ناشی از عشق به خود عمیق است، در درجه اول به دلیل این که قانون عالم هستی اقتضا می کند که هر چه بکاری، همان را درو می کنی. به عبارت دیگر، هر عملی-مهربانانه یا برعکس- چند برابر به خود شما بر می گردد. هر چه نسبت به دیگران مهربان تر باشید، عشق و محبت بیشتری به شما برمی گردد. بر عکس، هر قدر هم در رفتار یا گفتار نامهربانانه ای که از خود نشان می دهید محق باشید، با شدتی هزار بار به خودتان بر می گردد.

این قانون حاکم است تا ما را به خودمان معرفی کند. هر چقدر تلاش کنیم از خودمان فرار کنیم، موفق نخواهیم شد. هر کاری انجام می دهیم، هر عملی که از ما سر می زند و هر گونه انرژی که از خود ساطع می سازیم، در نهایت به خود ما برمی گردد. آنچه را می دهیم پس می گیریم، پس فقط در صورتی که صمیمانه و از ته قلب به دیگران محبت کنیم می توانیم مطمئن باشیم که شادی و نشاط کاملی را نصیب خود ساخته ایم.

این متن از کتاب "پاسخ ساده است... عاشق خودت باش...پیام قلبت را برسان"  از سونیا شوکت ترجمه توراندخت مالکی صفحه 230و 231 می باشد.



[ یکشنبه 92/4/9 ] [ 10:20 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

کسب مقام قهرمانی آقای رضا نره ای، عضو فعال این کتابخانه، را در مسابقات تکواندو استان تبریک گفته و برای ایشان، در تمامی عرصه های زندگی آرزوی موفقیت داریم.

مسئول کتابخانه دکتر امینی

گل اندام فرهمندی



[ یکشنبه 92/4/9 ] [ 7:50 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

چند ماه قبل، مجلات این کتابخانه را خدمتتان معرفی کردم. اکنون چند مجله ی خوبِ دیگر هم به مجلات ما اضافه شده است که معرفی می نمایم. به نامهای:

1. مجله جهانگردان: ماهنامه است و صاحب امتیاز و مدیر مسئول آن سجاد محمدی می باشد. موضوع آن، نیازمندی های سفر، راهنمای سفر به جاهای مختلف جهان، طبیعت گردی، و در انتهای مجله نیازمندیهای جهانگردان آمده است.

 

2. مجله جنگ افزار: اولین ماهنامه تمام رنگی اسلحه در خاورمیانه است. صاحب امتیاز و مدیر مسئول آن ابراهیم پورباباگل می باشد. و در مورد پایگاههای نیروی هوایی، سلاح های شیمیایی، زنده ماندن در شرایط سخت، تفنگ های هجومی سلاح های هوا به زمین و ...می باشد.

3. مجله نو آور: ماهنامه است و صاحب امتیاز و مدیر مسئول آن شیوا شبیری می باشد. موضوع آن، تازه های دنیای اتومبیل، موتور سیکلت و هواپیما، اخبار هواپیمایی جهان، معرفی یازیهای کامپیوتری روز، تازه های دانش و فناوری و ... است.این مجله مجله آموزشی، پژوهشی و فن آوری بسیار عالی می باشد.

4. مجله نجوم: ماهنامه است. صاحب امتیاز و مدیر مسئول آن، رضا منصوری می باشد. و در مورد نجوم، نقشه آسمان، آسمان شب، رویدادهای نجومی و دستگاههای نجومی و... می باشد.



[ شنبه 92/4/8 ] [ 9:22 صبح ] [ mohammad ghasem ]

نظر

مسابقه کتابخوانی تیر ماه 1392

در مسابقات کتابخوانی تیرماه سال جاری، تعداد 20 مسابقه آنلاین برای عموم مخاطبین و یک مسابقه برای کتابداران در حال برگزاری می باشد که می توانید برای شرکت در این مسابقات فرهنگی آنلاین، از تاریخ 1/4/92 تا تاریخ 31/4/92 به سایت www.booki.ir مراجعه کرده و در این مسابقات شرکت نمایید. اکثر منابع این مسابقات، در کتابخانه های عمومی موجود می باشد. همچنین فایل pdf این کتابها نیز در این سایت، در قسمت منابع مسابقات، وجود دارد.



[ چهارشنبه 92/4/5 ] [ 12:17 عصر ] [ mohammad ghasem ]

نظر

<< مطالب جدیدتر ::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه